Naczelnik wydziału - Jarosław Kolaska
pok. nr 27
tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny przyjęć: 7.30 - 15.30
Do zakresu działania Wydziału Funduszy Europejskich należy:
1) pozyskiwanie funduszy europejskich i innych środków zewnętrznych, w tym:
a) monitoring dostępnych środków z funduszy europejskich, programów ministerialnych oraz innych środków pozabudżetowych;
b) przygotowanie, kompletowanie oraz składanie dokumentacji aplikacyjnej;
c) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych;
2) koordynacja projektów realizowanych w Urzędzie, w tym m.in.:
a) utrzymywanie bieżących kontaktów m.in. z instytucjami zaangażowanymi
w realizację programów;
b) opracowywanie sprawozdań, wniosków o płatność i innych dokumentów niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu;
c) monitorowanie i kontrolowanie zgodności realizacji przedsięwzięć z zawartymi umowami i obowiązującym prawem;
d) koordynowanie kontroli prowadzonych przez zewnętrzne instytucje w zakresie pozyskanych środków oraz monitoring wdrożenia zaleceń pokontrolnych;
3) współpraca z Komitetem Rewitalizacji oraz Zespołem ds. Rewitalizacji w zakresie wdrażania Gminnego Programu Rewitalizacji na lata 2015-2025;
4) prowadzenie spraw dotyczących działalności gospodarczej, w tym:
a) dokonywanie wpisu, zmiany wpisu lub wykreślenia wpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
b) związanych m.in. z wydawaniem, cofaniem, wygaszaniem oraz odmową wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
c) wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
d) związanych z rejestrem żłobków, klubów dziecięcych, wykazem dziennych opiekunów;
e) prowadzenie ewidencji obiektów nie będących hotelami, w których świadczone są usługi hotelarskie;
5) opracowywanie i koordynacja realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii;
6) współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w zakresie wdrażania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii;
7) prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji;
b) bieżące informowanie o możliwościach pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań;
8) opracowywanie i koordynacja realizacji Rocznego Planu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi;
9) współpraca ze Skarszewską Radą Działalności Pożytku Publicznego w zakresie wdrażania Rocznego Programu Współpracy Gminy Skarszewy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
10) współpraca z sołtysami i radami sołeckimi oraz obsługa zebrań wiejskich;
11) wykonywanie zadań należących do obowiązków organów Gminy w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń;
12) obsługa wydarzeń i uroczystości okolicznościowych w zakresie medialnym, np.: zdjęcia, artykuły prasowe;
13) opracowywanie materiałów multimedialnych na temat Gminy Skarszewy oraz skład, montaż i weryfikacja materiałów do publikacji;
14) udział w promocji Gminy, w tym m.in.:
a) zbieranie informacji i danych o Gminie;
b) przygotowywanie materiałów promocyjnych i reklamowych;
c) uczestnictwo w misjach gospodarczych, targach i wystawach;
d) uczestnictwo w wydarzeniach okolicznościowych i zawodach;
e) współpraca z mediami;
15) współpraca przy przygotowywaniu ofert dla inwestorów krajowych i zagranicznych;
16) współpraca i koordynacja działań związanych z uczestnictwem Gminy w stowarzyszeniach;
17) współpraca z Radą Gospodarczą.